ENDEPL

Nasza historia

Swoją 14-tkę kupiłem 27.04.2000r. od Pana Jarka z Łodzi (na zdjęciu jego Karmann) Pozdrowienia dla Pana Jarka


Ona: Karmann Ghia Coupe rok produkcji: 1962 Nadwozie: budowa - dwudrzwiowe, całkowicie stalowe, typu pontonowego, na poszerzonej ramie, typu platformowego, przymocowane śrubami szyba przednia - wypukła, odchylenie 50stopni pojemność bagażnika - z przodu nadwozia 0,15m3 - za tylnym siedzeniem 0,18m3


wymiary: rozstaw osi 2400mm rozstaw kół przednich 1305mm rozstaw kół tylnych 1288mm długość całkowita 4140mm szerokość całkowita 1634mm wysokość 1300mm prześwit 152mm


masy: samochód gotowy do jazdy 820kg dopuszczalne obciążenie 320kg masa całkowita 1140kg zbiornik paliwa 40l w tym 5l rezerwa osiągi: prędkość max 120km/h max. prędkość obrotowa silnika 4040obr/min


czas rozpędzania: 0-40 km/h 5,5s 0-60 km/h 11,0s 0-80 km/h 18,0s 0-100 km/h 32,5s norma zużycia paliwa - 7,5l/100km zużycie paliwa w mieście - 7,5-11l/100km zużycie oleju - 0,3-1,0l/1000km


Silnik: 25kW (34KM) - produkowany od sierpnia 1960r. Odróżnia się od poprzednich silników tym, że jego gaźnik jest wyposażony w samoczynne urządzenie rozruchowe. Rodzaj silnika - czterosuwowy, czterocylindrowy, gaźnikowy, chłodzony powietrzem. Układ cylindrów - leżące parami, pięciobieżne (boxer)


średnica cylindra / skok tłoka - 77/64mm pojemność skokowa - 1192cm2 stopień sprężania - 7,0 max. moc wg DIN - 25kw (34KM) przy 3600 obr/min max. moment obrotowy - 82 N*m (8,4kGm) przy 2000 obr/min masa silnika - 110kg


Skrzynia korbowa - dwuczęściowa, ze stopu magnezu, dzielona w środku prostopadle do łożysk wału korbowego i rozrządu Cylindry - oddzielne z żeliwa specjalnego Głowice cylindrów - ze stopu aluminium, ożebrowane, po jednej na dwa cylindry. Wał korbowy - podparty na czterech łożyskach głównych Tłoki - aluminiowe ze stalowymi wkładkami


wał rozrządu - odlany z żeliwa szarego, osadzony na trzech łożyskach ślizgowych w skrzyni korbowej chłodzenie - powietrzem za pomocą dmuchawy promieniowej, napędzanej wspólnie z prądnicą smarowanie - obiegowe pod ciśnieniem świece zapłonowe - z gwintem 14mm, wartość cieplna 145 filtr powietrza olejowy z doprowadzeniem ciepłego powietrza


W ciągu bez mała pięciu lat pracy nad moją Karmanicą nawiązałem kilka bardzo ciekawych kontaktów w Niemczech z osobami handlującymi częściami do Karmannów, nowymi i używanymi (wyślę katalog w języku polskim). Miałem też wiele okazji sprawdzić ich solidność i uczciwość w praktyce. Dysponuję również wyposażonym warsztatem samochodowym i odrobiną doświadczenia w pracy nad 14 tką.

W razie potrzeby proszę pisać !